Támogatott tevékenységek
A Pénzintézeti szektor informatikai felügyeleti, illetve IT jellegű jogszabályi előírásainak való megfelelés támogatása a SeCube GRC rendszer alapvető célja. A szoftver célja, hogy a különböző biztonsági és felügyeleti elvárás tevékenységeket integráltan kezelje, átlátható, fenntartható irányítást adjon a Pénzintézet kezébe, ezáltal megteremtve a jogszabályoknak megfelelő és a kockázatokkal arányos védelem valós kialakítását.
Támogatott tevékenységek:
- Üzleti hatáselemzés és vagyonelem nyilvántartás, üzleti működési függőségekkel (Governance modul)
- Információbiztonsági / fizikai / humán kockázatelemzés és kezelés (Risk modul)
- BCP és DRP tervezés (BCM modul)
- Megfelelés felmérés MNB ajánlásokkal szemben (Compliance modul)
- MNB felé riportálás
- Kockázatelemzési Jelentés(ek)
- Üzleti hatáselemzés és vagyon elem listák
- BCP illetve DRP tervek bemutatása, tesztjegyzőkönyvek bemutatása
Ezen tevékenység során a fő szempontrendszer az MNB 8/2020. számú az informatikai rendszer védelméről szóló ajánlásnak, valamint a 42/2015. (III. 12.) Kormányrendeletnek való megfelelés.
A SeCube moduláris felépítése lehetővé teszi az igények alapján történő részleges moduláris használatot is.